Shimano CUES (Create Unique Experiences)- основні особливості революційної велотрансмісії нового покоління
Лінійка CUES Shimano Goursetes, з величезною кількістю нових особливостей і технологій, була запущена у виробництво в 2022 році та поділена на наступні підгрупи:
• Shimano Cues U3000: 9-швидкісна;
• Shimano Cues U4000: 9-швидкісна;
• Shimano Cues U6000: 10- або 11-швидкісна;
• Shimano Cues U8000: 11-швидкісна;
• Shimano CUES Di2 для електровелосипедів.
Це повністю нова лінійка, яка замінила відомі групсети початкового та середнього рівня ALTUS, ACERA або TIAGRA в MTB, шосе та усталені гравійні групи. Розрахована на більш «жорстку» експлуатацію та перемикання швидкостей під навантаженням, єдина універсальна лінійка компонентів, де деталі прогулянкових, туристичних, гірських та інших велосипедів повністю сумісні.
Абревіатура CUES дослівно перекладається як «Створюйте унікальні враження». Її основна перевага – компоненти всіх чотирьох груп уніфіковані – сумісні між собою та дозволяють скласти оптимальний набір під ваші індивідуальні вимоги.
Раніше завжди існувала проблема остаточного вибору групи трансмісії – на якій кількості швидкостей зупинитися, оскільки ланцюги від 9-швидкісної трансмісії не підходили на 10-швидкісну, монетки переміщали перемикачі на різну відстань і не можна було, наприклад, встановити 12-швидкісну монетку, якщо у вас була встановлена касета на 9 швидкостей.
У Shimano CUES абсолютно всі компоненти сумісні – касети мають однакову товщину зірочки й ідентичну відстань між ними, ланцюг такої самої ширини – ; 11-швидкісна, всі шатуни взаємозамінні та шифтери пересувають перемикачі на однакову відстань.
Однією з найважливіших особливостей CUES є Shimano Linkglide - унікальна технологія виготовлення касети з товстими посиленими зірочками та особливими зубцями, що забезпечують легкий перехід ланцюга під навантаженням як вниз, так і вгору по касеті. Інженери Shimano стверджують, що Shimano Linkglide дозволить збільшити термін служби касети втричі. Також у Shimano CUES величезна кількість технологій їх вищих груп мереж – пряме підведення троса, вузькопрофільний задній перемикач з Shadow, однобічна муфта для гасіння ударів ланцюга та інші. Змінено конструкцію гальмівного важеля та манеток – вони тепер паралельні з кермом.
Розглянемо додаткові групи:
Shimano Cues U4000 – для пересування містом та аматорського катання по перетнутій місцевості.
Компоненти:
• Манетки SL-U4000 – зручна індикація та можливість мікропідстроювання положення перемикачів у русі.
• Передні перемикачі серії FD-U4000 - з технологією SIDE SWING забезпечують плавне та ефективне переднє перемикання передач на дорозі та поза нею, а також достатній простір навіть для широких шин. Розраховані на дві провідні зірки та підходять для 9- або 10-швидкісних трансмісій. Три з них кріпляться до рами збоку - це FD-U4000-D з прямим кріпленням для 9- та 10-швидкісних трансмісій, FD-U4000-E типу E-type без кріплення на каретку (теж для 9- та 10-швидкісних трансмісій) та FD-U4000-M з аналогічним кріпленням до підсідельної труби. Ще два – із кріпленням "зверху" – це FD-U4000-L для трансмісій з 9 та 10 задніми зірками, та FD-U4010-L для 9 зірок, обидва вони кріпляться до підсідельної труби рами.
• Задній перемикач RD-U4000 - забезпечує стабільну роботу трансмісії на трасах, гравії та міських вулицях, оптимізована геометрія та натяг пружини зменшують падіння ланцюга, низькопрофільна конструкція оптимізована для перетнутої місцевості.
• Касети - CS-LG300-9 та CS-LG400-9 - довговічність до трьох разів у порівнянні з HYPERGLIDE в умовах високого натягу ланцюга, плавне двостороннє перемикання передач (всередину та назовні) зі зниженим ударом, технологія трансмісії LINKGLIDE- метал
• Шатуни FC-U4000 – є варіанти з однією або двома зірками - забезпечують плавність роботи та надійність на будь-якому типі рельєфу.
• Ланцюг CN-LG500 – універсальна на всі чотири групсети. Розрахована для більш вимогливих моментів навантаження і для звичайних умов, при яких тривалий час використовують одну і ту ж передачу. Оптимізована конструкція ланок LinkGlide забезпечує більш плавний перехід між зірочками, уникаючи різких рухів, які можуть вплинути на якість перемикання передач під навантаженням.
• Каретка – два варіанти – безрізьбова версія "press-fit" – це модель BB-MT500-PA розміром 89,5/92мм, а BB-MT501 – різьбова модель стандарту 68/73мм.
Shimano Cues U6000-10– призначення приблизно таке, як і попередньої серії, але більше швидкостей.
У даному групі дві версії манеток (шифтерів) - SL-U6000-10R для 10-швидкісних задніх перемикачів і SL-U6000-L для 10- та 11-швидкісних трансмісій з двома провідними зірками. Обидві версії розраховані на кріплення до керма. Версії I-SPEC II не передбачено.
Задні перемикачі - RD-U6000 підходить для 10- та 11-швидкісних трансмісій, а RD-U6020-10 – лише для 10-швидкісних. Перший перемикач добре підійде, наприклад, для велосипедів, на яких у зборі стоїть 10-швидкісна трансмісія, якщо ви хочете поставити туди 11-швидкісний групсет – це можна зробити, змінивши касету та монетку на U6000.
Касети випускаються з діапазоном 11-39T, 11-43T та 11-48T.
Shimano Cues U6000-11 – вважається оптимальним для активного катання за межами міста. Компоненти такі ж, як і в U6000-10, але у касети на одну зірочку більше - CL-LG400-11 виробляється у двох версіях – 11-45T та 11-50T.
Shimano Cues U8000 – групсет з високою якістю виготовлення та додатковими технологіями у кожному компоненті. Деталі поліровані. Пропонується як заміна трекінгової групи XT.
Головна відмінність - шатуни для нової лінійки – абсолютно інші. Так, система FC-U8000-1 розрахована на одну провідну зірку та на трансмісію з 9, 10 або 11 передачами.
У даній лінійці лише одна нова касета. Це модель з артикулом CS-LG700-11, яка випускається у версіях 11-45T та 11-50T.
Електронний групсет Shimano CUES Di2 для електровелосипедів
У ньому застосовується "Auto shift with manual override" - "Автоматичне перемикання з ручним контролем" - Датчики, що вимірюють каденс і крутний момент мотора – вони дозволяють трансмісії перемикати передачі автоматично, причому неважливо, крутите ви при цьому педалі чи ні. Але за бажання можна скористатися і манеткою на кермі.
У лінійки CUES є чотири нові каретки. Модель BB-UR400 – це різьбова каретка довжиною 68мм, BB-UN300 та UN101 – версії під квадрат, а BB-MT501 – друга різьбова модель завдовжки 68-73мм. Перший та останній варіант сумісні з шатунами Shimano Hollowtech II.
Додаткова інформація:
• У серій Cues U3000 і Cues U4000 шатуни можуть бути як з інтегрованою віссю, так і стандартні «під квадрат». У другому випадку довжина осі каретки має бути 123 мм;
• Очікуються більше «стислі» касети для шосейних велосипедів;
• Для заміни найбільш зношуваних маленьких зірочок у продажу існують змінні;
• Перемикачі на 9 швидкостей не мають муфти блокування Shadow RD+;
• Шифтери на 9 швидкостей усі мають кріплення під хомут;
• Є шифтер на 2 швидкості, на 9 швидкостей, а також на 9 для систем 2х9 окремо;
• Шифтери для 10 і 11 швидкостей випускаються з варіаціями під хомут або I-SPEC II;
• Поліпшена технологія касети Linkglide з дуже міцними зірочками та зубцями особливої форми дозволила досягти 300% приросту міцності в порівнянні з системою HG;
• Один із головних моментів - уніфікація передавальних співвідношень натягу тросиків біля манеток, адже саме цього хотіли багато велосипедистів протягом усіх десятиліть;
• Є можливість зібрати шосейник/гравійник з 11 (або 22) передачами та касетою 11-50T. Причому, зробити це можна буде без будь-яких проблем і прилаштовування компонентів – адже вони будуть повністю сумісні.
Shimano CUES – яскраве та сміливе рішення японських інженерів, що зробило революцію на ринку велозапчастин та має велике майбутнє. Наші кваліфіковані менеджери магазину VELOPODIUM нададуть відповідь на усі ваші питання і допоможуть вам зробити правильний вибір. Для зв'язку з нами напишіть нам у чат або зв'яжіться з будь-яким контактом у відповідному розділі сайту.