Багато любителів поїздок на велосипеді не знають, що транспортному засобу потрібно особливе обслуговування, щоб новий весняний сезон почався без проблем. Здавалося б, що може трапитися з велосипедом, якщо він просто простояв всю зиму. Але дуже багато деталей вимагають додаткового догляду.
Навіть, якщо вашому велосипеду пощастило, і він стояв всю зиму у квартирі, то все одно необхідно накачати шини та змастити ланцюг. Якщо ж він зберігався на незаскленому балконі, в гаражі чи іншому місці, де на нього могла впливати підвищена вологість, то сталеві механізми могли заіржавіти за кілька місяців.
У зв’язку з цим потрібно дотримуватися певних правил, щоб, як тільки знову стане тепло, ви змогли знову пересісти на свій улюблений транспорт. Для вас ми виділили основні 15 пунктів підготовки велосипеда після зими.
Сервісне обслуговування
Якщо велосипед тільки придбаний за пару місяців до початку зими, то везти його на обслуговування до фахівців не обов’язково. З основними налаштуваннями та наслідками простою можна впоратися самостійно. Якщо ж ви спостерігаєте явну несправність, то записуйтесь на професійне обслуговування.
Перевірка рами
Якщо рама якимось чином пошкоджена: є тріщина або вм’ятина, то необхідно негайно звернутися в сервісний центр, оскільки зламатися вона може в будь-який момент. Це особливо важливо, якщо у вас є гарантія від виробника, оскільки вона може бути дійсна максимум 18 місяців.
Підготовка коліс і підшипників
Якщо колеса в повному порядку, то вони повинні крутитися без сторонніх звуків, скрипу та заїдання. Це можна перевірити у висячому положенні. Але якщо в підшипниках є іржа, то її потрібно усунути, або самостійно (якщо вдома є спеціальний інструмент і ви володієте необхідними знаннями), або звернутися до майстрів.
Ремонт вісімки колеса
Наявність будь-якого викривлення видно неозброєним оком. Якщо обода відхилені від площини обертання, то це необхідно виправити, щоб не довелося повністю замінювати обід. В першу чергу потрібно знайти місце викривлення обода. Існує два основних способи усунення вісімки колеса:
- Силовий метод. Необхідно зняти колесо з рами, провернути його деформованою ділянкою на себе та міцно схопити обід і шину з двох сторін. Після цього потрібно коліном притиснути область деформації та з максимальною силою натиснути від себе.
- Метод підтяжки. Для цього необхідно по черзі підтягнути спиці приблизно на один оборот за допомогою шпицевого ключа. Крутити їх необхідно в сторону, протилежну опуклості.
Підтягування й ослаблення спиць
Правильність натягу спиць перевіряють на слух, як струни, якщо звук чистий і приємний, то все в порядку, якщо ні, то їх потрібно підтягнути. У разі, коли чується писк, то спиці потрібно навпаки послабити.
Накачування шини й огляд покришок
За місяці простою шини спустяться, тому їх обов’язково потрібно підкачати, а також перевірити покришки на наявність тріщин, порізів, дротів, що стирчать, і т. д.. Це можна зробити за допомогою мокрої ганчірки, оскільки так буде легше розгледіти мікротріщини. Якщо на покришці спостерігаються істотні вади, то її краще замінити, поки не почалися проблеми з камерою. До слова, їх також потрібно оглянути на обох колесах. Якщо камера зношена, то краще поставити нову, оскільки наклейки надовго не врятують. Все це легко можна зробити самостійно.
Перевірка тиску
Необхідно перевірити ніпелі на справність і правильне положення. Тиск можна перевірити й без спеціальних приладів. Якщо сісти на велосипед, то покришка не повинна прогнутися більш ніж на 1 сантиметр.
Троси перемикання швидкостей
Якщо тросик не ходить вільно, або ви бачите іржу, то потрібно звертатися в майстерню, оскільки проблему навряд чи вдасться вирішити самостійно.
Перевірка гальма
Ручка гальма повинна натискатися плавно, але при цьому не доходити до керма. Якщо гальма справні, то при натисканні руків’я зупинка відбувається до середини його ходу. При будь-яких відхиленнях від норми їх потрібно ремонтувати. Гальмівні колодки не повинні мати слідів зносу. Крім цього, якщо у вас гідравлічні гальма і при цьому велосипед стояв всю зиму в сирому приміщенні без руху, то в гальмівну рідину могла потрапити волога. Краще замінити гальмівну рідину та прокачати гальма.
Перевірка перемикання швидкостей
Перевірте у висячому положенні, чи нормально працює перемикання. Для цього крутіть заднє колесо і при цьому перемикайте передачі. Якщо щось пішло не так, то звертайтеся до майстра.
Огляд ланцюга
Чим більше ви користуєтеся велосипедом, тим більш розтягнутим стає ланцюг. Його розмір вимірюється спеціальним приладом (калібром). Після перевірки ланцюг необхідно очистити та змастити (промити можна бензином).
Регулювання керма
Кермо необхідно відрегулювати, щоб він знаходився чітко по центру, особливо, якщо велосипед зберігався в розібраному стані. Перевірте, чи немає тріщин, а також, чи надійно закріплені болти на кермовій колонці.
Амортизація
Класичну пружинну вилку можна перевірити за допомогою своєї ваги. Для цього потрібно з максимальним зусиллям прокачати її кілька разів. Якщо амортизатори плавно та без неприємних звуків опускаються вниз і стають на місце, то ніяких проблем немає. В іншому випадку знадобиться мастило або звернення до фахівців. Для дорогої вилки краще зробити технічний огляд.
Налаштування сідла
Після перерви краще налаштувати заново сідло по висоті. Нога повинна легко діставати до педалі, а саме сідло бути паралельним землі. Між сідлом і кермом має бути дистанція, що дорівнює відстані від кінчиків пальців до ліктя.
Затягнути болти
Після всіх проведених процедур краще перевірити всі болти, для цього вам знадобиться звичайний шестигранник.
Ось такі нехитрі правила допоможуть довести до ладу ваш транспортний засіб після тривалого простою. Лише після ретельної перевірки ви зможете бути впевненими у своїй безпеці, а також продовжите термін служби свого велосипеда.